Door: Tijn Kramer

AMEX GBT neemt Egencia over

American Express Global Business Travel (GBT) heeft Egencia, de zakenreisdivisie van Expedia Group, overgenomen. Met de overeenkomst wordt Egencia, een vooraanstaand digitaal reismanagementbedrijf, onderdeel van de GBT-familie. GBT zal blijven investeren in het merk Egencia, de medewerkers en technologie, als onderdeel van het wereldwijd toonaangevende zakenreisplatform. Paul Abbott, GBT’s CEO: ‘Onze strategie is om onze klanten een ongeëvenaard aanbod te bieden door middel van de beste oplossingen voor reismanagement in ieder segment. Met Egencia verwelkomen we het belangrijkste digitale zakenreisplatform binnen de branche.’ Samen bieden GBT en Egencia een uitgebreid aanbod aan technologie en klantgerichte oplossingen in ieder zakenreissegment. Door Egencia te combineren met GBT’s Supply MarketPlace, één van de meest uitgebreide bronnen van aanbod en ervaringen voor zakenreizigers, krijgen klanten meer keuzemogelijkheden en leveranciers betere toegang tot zakenreizigers.

Groepstool bij Aviareps

Aviareps heeft Aviagroups gelanceerd om groepsreserveringen eenvoudiger en handiger te maken. De nieuwe website vereenvoudigt het groepsboekingsproces voor klanten door hen in staat te stellen met een paar klikken een groepsaanbieding aan te vragen. De nieuwe website biedt een overzicht van alle door Aviareps vertegenwoordigde luchtvaartmaatschappijen die groepsvluchten aanbieden en een gebruiksvriendelijk webformulier om een aanvraag in te dienen.

Krasnapolsky verder onder vlag Anantara Hotels

Een bijzondere transfer van een zeer bekend hoofdstedelijk hotel, in de volksmond als ‘Kras’ bekend . De bekende Thaise luxe keten Anantara Hotels, Resorts & Spas kondigt trots haar eerste hotel(overname) in Nederland aan. Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam voegt zich komende herfst bij het luxe hotelmerk. Momenteel opereert Grand Hotel Krasnapolsky onder het merk NH Collection. Anantara Grand Hotel Krasnapolsky beschikt over 402 kamers en suites, een Spa & Wellness en moderne parkeerfaciliteiten.

In aanloop naar de rebranding, is de verbouwing momenteel in volle gang. Het hotel beschikt deze herfst over volledig nieuwe faciliteiten: een Spa & Wellness, fitnessruimte, dakterras en vernieuwde kamers in de Sint Jan vleugel. Ook kunnen gasten gebruikmaken van modern parkeercomfort. Andere delen van het hotel krijgen een upgrade. Met deze ontwikkeling positioneert één van de oudste en bekendste hotels van Nederland zich opnieuw in de markt. Anantara is een luxe hospitality merk voor moderne reizigers die hen in contact brengt met authentieke plaatsen, mensen en verhalen. Het huidige portfolio beschikt over accommodaties op de meest fascinerende bestemmingen ter wereld. De onderscheidende, zorgvuldig ontworpen luxe hotels en resorts bieden de mogelijkheid naar unieke bestemmingen af te reizen en persoonlijke reiservaringen te creëren die het hart raken.

P1 Travel breidt sportief uit

Sportreisbureau P1 Travel neemt Equipo Voetbalreizen over. Door deze overname versterkt P1 Travel zijn naam in de reis- en evenementenwereld en kan het bedrijf, dankzij het bredere aanbod, beter voorzien in de vraag van deze sportfans. Equipo Voetbalreizen is opgericht in 1999 en realiseerde jaarlijks zo’n 3000 reizen naar grote en kleine voetbalclubs over de hele wereld. Equipo Voetbalreizen opereerde naast Nederland ook in België, Engeland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. P1 Travel is een sterk groeiende naam in de reis- en evenementenwereld. Na jaren business-to-business te hebben geopereerd, bevinden zij zich sinds 2019 op de consumentenmarkt. Het is dé officiële ticketpartner van de grootste voetbalclubs en sportevenementen ter wereld, van de Premier League tot de Olympische Spelen en van La Liga tot aan Rugby World Cup 2023. ‘We spreken van geluk dat we in deze gekke tijd toch de volgende stappen kunnen nemen in onze groei’, vertelt Rick van der Maas, CEO P1 Travel.

Conferentiehotel De Beyaerd in nieuwe handen

Het bekende leisure & conferentiehotel De Beyaerd zal per 1 juni worden overgenomen door EHM Group. Met de acquisitie kunnen de ondernemers de draad weer oppakken waar ze die met de verkoop van Apollo Hotels in 2018 hadden neergelegd. ‘Een welkom weerzien’, zo noemt Bas Tolmeijer van EHM Group de overname van De Beyaerd. ‘We vonden het altijd al een prachtige plek: echt een toplocatie op de Veluwe om verliefd op te zijn. Toen bekend werd dat de huidige eigenaren voornemens waren het te desinvesteren, aarzelden we geen moment en was de koop snel beklonken.’ Hotel De Beyaerd is gebouwd in 1994 en biedt 91 comfortabele kamers, 11 banqueting & conferentiezalen tot 350 personen, een vergadervilla, een bar, een restaurant en uitstekende ontspanningsfaciliteiten als sauna, fitness en een buitenzwembad. Op het 4 hectare grote terrein is eveneens het outdoorcenter Veluwe Events gevestigd.

EHM Group heeft een bijzondere kijk op de toekomst van Hotel De Beyaerd. Bas Tolmeijer: ‘Natuurlijk moeten de plannen nog verder vorm krijgen, maar we willen vooral investeren in het vergroten van de culinaire kwaliteit, wellness en onthaasten. Het accent zal liggen op een concept met een sterke aantrekkingskracht voor de leisuremarkt.’ De overname onderstreept de visie om markante hospitality objecten te exploiteren met elk hun eigen unieke karakter. Volgens Tolmeijer zitten er nog meer ontwikkelingen en overnames in de pijplijn: ‘Samen met onze investeringstak Hera HRI werken we aan verdere groei van de onderneming en zullen we ons portfolio met mooie bedrijven en participaties uitbreiden.’

Deel dit artikel